2000 yılının başlarında Alper Bakıner tarafından bir sahne projesi olarak tasarlandıktan sonra, 2005 yılının Şubat ayında kurulan Luxus, “Acayip Şeyler” adlı ilk albümünü Yakartop Müzik etiketiyle çıkardı.

Müzik alemindeki duruşunu ‘...biz; son kalan kar birikintisini oynaşmaya mekan tutmuş iki çılgın kedi için çalarız yalnızca ve lakin herkes bundan sebeplenir....’şeklinde ifade eden Luxus, projenin nihai hedefini, eğlence olgusuna hipnotik bir boyut kazandırmak şeklinde açıklıyor ve ekliyor; “Bu, hani sakız gibi uzayan, ‘çalgıcı’nın artık ne çalacağını şaşırıp kendini upuzun doğaçlamalara verdiği, eski usül sokak düğünlerindeki kendinden geçmiş hissiyata deli gömleği giydirmekle eşdeğer bir durum; “Hipnotik Eğlence”...

İstanbul’da birçok mekânda verdikleri canlı performanslar ile büyük beğeni kazanan ve kendisine şimdiden önemli bir dinleyici kitlesi edinen Luxus, Alper Bakıner (Solo vokal ve keman), Kamucan Yalçın (Klarnet, Vokal), Ozan Akgöz (Akordiyon, Trompet), İsmet Kızıl (Perküsyon), Gökhan Barış Bölükbaşı (Gitar), Ömer Erciyes (Bas Gitar) ve Burak Beyrek’ten (Davul) oluşuyor.

İlk Albümleri “Acayip Şeyler” de söz ve bestelerin Alper Bakıner’e ait olduğu altı Luxus şarkısı ve grubun neredeyse tüm canlı performanslarında yer alan Müslüm Gürses tarafından yorumlanmış Ömer Önder Güney bestesi “Yuvasız Kuş”, Tanju Okan’dan bu yana bir çok kez seslendirilen “Deli Gibi Sevdim”, Nesimi’nin “Haydar Haydar”ı ve “Katibim” güzellemesi bulunuyor. Her daim dinlenen bu şarkılara yapılmış oldukça şaşırtıcı yorumlar, eminim ki sizin de ilginizi çekecek...

"Grubun vokalisti Alper Bakıner, Roll dergisinin bu ayki sayısında ilginç bir anılarını anlatıyor: “Biz bir de İzmit’te konser vermiştik grup olarak. “Senin eğlenceli bir grubun varmış, gelsinler, çalsınlar” dedi komutanlar, ben de çocukları özlemişim, dört kişi geldiler, ben yırtık pantolonla çıktım sahneye. Başta selam vermek dışında, tam Luxus sahnesi. Arkadaşlar içiyor, ben de aldım onlardan iki yudum. Çok beğendiler grubu, daha beteri, “Çav Bella” istedi komutanlar bizden. İki oldu, üç oldu, duymazlıktan geliyorum, ama “Sen ey partizan...” diye okuduk valla."

Albümdeki Parçalar
1. Acayip Şeyler
Söz & Müzik: Alper Bakıner
2. Zonk
Söz & Müzik: Alper Bakıner
3. Neden Saçların Beyazlamış Arkadaş
Söz: Cengiz Tekin Müzik: Rıfat Şallıel
4. Balans ve Tolerans
Söz & Müzik: Alper Bakıner
5. Mafyatik Romantik
Söz & Müzik: Alper Bakıner
6. Haydar Haydar
Söz & Müzik: Geleneksel
7. Derdim Günüm
Söz & Müzik: Alper Bakıner
8. Yuvasız Kuş
Söz & Müzik: Ömer Önder Güney
9. Zin Magazin
Söz & Müzik: Alper Bakıner
10. Üsküdar
Söz & Müzik: Geleneksel

Acayip Şeyler (dinle)


Klip (İzle)


Satın Al (Esen Shop)

"Luxus - Acayip Şeyler" Hakkındaki Yorum Sayısı 0 yorum

Yorum Gönder

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda FazaniInstalled by CahayaBiru.com

Seninle film ve müzik zevklerimiz benziyor mu?